خرید خانه در ترکیه
خرید خانه در ترکیه
داروخانه های استانبول

داروخانه های استانبول

داروخانه های استانبول

داروخانه های استانبول – سلامتی مهم ترین نعمت در زندگی هر انسانی است و به طبع آن پیشگیری و درمان هم یکی از مهم ترین ارکان زندگی شخصی هر کدام از ما محسوب می شود. در همین راستا بسیاری از ایرانیایی که از شهر یا کشور خود خارج شده اند به دلیل اشنا نبودن با شرایط و قوانین کشور جدید ممکن است برای تهیه دارو و درمان  دچار مشکل بشوند.

امروز با ترکیه ویت آس میخواهیم داروخانه های ترکیه و شرایط و ساعات کاری ان ها را با شما به اشتراک بگذاریم.

اول از همه باید بگوییم که درکشور ترکیه داروخانه ها که اگزانه به ان ها گفته می شود و داروسازها اجازه تجویز دارو برای مراحل خیلی اولیه و داروهایی که نیاز به نسخه ی خاص نداشته باشند را دارند  در صورتی که شما با یکی از مشکلات سرماخوردگی یا حساسیت فصلی و یا سوختگی خفیف روبرو شدید می توانید با مراجعه کردن به داروخانه ها از داروساز ها کمک بگیرید. داروخانه های ترکیه در روزهای دوشنبه تا جمعه و همچنین در روزهای شنبه از ساعت نه صبح تا نوزده فعالیت می کنند و یکشنبه ها به صورت شیفتی که به ترکی nöbetçi  می گویند کار می کنند.

داروخانه های استانبول

روند کار داروخانه های شبانه روزی در ترکیه مانند ایران نیست. در ایران برخی از داروخانه های خاص همیشه فعالیت شبانه روزی دارند و به این ویژگیشان مشهور هستند. ولی در ترکیه این داروخانه ها دائمی نیستند و طبق قوانین و مقررات وزارت بهداشت هر داروخانه موظف است فقط یک شب در ماه به صورت شبانه روزی فعالیت داشته باشد. در هر منطقه ای با توجه به جمعیت ان محل از یک تا پنج داروخانه شبانه روزی شب ها باز هستند و فعالیت می کنند.

برای شناختن داروخانه های استانبول و داروخانه های موجود در هر منطقه می توانید به وب سایت  eczaneler.gen.tr  مراجعه کنید و با نوشتن اسم و محل زندگی تان اطلاعات کامل داروخانه هایی که دران شب در حال فعالیت هستند را به دست بیاورید. همچنین با استفاده از اپلیکیشن nöbetçi eczane  می توانید ادرس و اطلاعات تماسی داروخانه های شبانه روزی را به راحتی پیدا کنید. لازم به ذکر است که مطابق قانون افراد دارای بیمه سلامت عمومی (SGk) و یا بیمه خصوصی (AKSigorta)   بخش بزرگی از داروهای فروخته شده در داروخانه را می توانند به طور رایگان دریافت کنند.

چرا که هزینه دارویی این افراد را دولت و یا شرکت بیمه تقبل و پرداخت می کند. اما برخی داروها هستند که برای خرید ان ها فارغ از داشتن یا نداشتن بیمه باید هزینه پرداخت کنند چون این داروها تحت پوشش بیمه نیستند. همچنین داروهای مسکن و تب بر که بدون نسخه فروخته می شوند هم خارج از پوشش بیمه می باشند و هزینه های این داروها بسیار کم بوده و به راحتی قابل خرید برای عموم می باشد. همین طور اغلب هزینه های پزشکی و بیمارستان ها در ترکیه مانند هزینه های ام آر آی و رادیولوژی و آزمایش و تصویربرداری و درمان های سرپایی و دندانپزشکی و کلیه  اموری که مربوط به زیبایی نباشد تحت پوشش بیمه قرار می گیرد و در بیمارستان های دولتی رایگان می باشند.

نکته اخر این که برای این که اتباع خارجی بتوانند از خدمات دارویی و بیمارستانی و یا پزشکی کشور ترکیه به صورت رایگان بهره مند بشوند باید دارای بیمه از طرف دولت و یا شرکت های بیمه باشند.

با ترکیه با ما همراه باشید

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *