خرید خانه در ترکیه
خرید خانه در ترکیه
حقوق و تعهدات موجر و مستأجر در ترکیه

حقوق و تعهدات موجر و مستأجر در ترکیه

حقوق و تعهدات موجر و مستأجر در ترکیه

 حقوق و تعهدات موجر و مستأجر در ترکیه – این مقاله در مورد حقوق و تعهدات مالکان و مستاجران در ترکیه است. اگر قصد اجاره ملک در ترکیه دارید ، لطفاً توجه داشته باشید که الزامات و تعهدات فردی ممکن است متفاوت باشد و ممکن است منحصر به فرد باشد. بنابراین این یک راهنمای کلی است. رعایت تعهدات یک شرط قانونی در قرارداد کتبی نوشته شده در ترکیه است و انجام ندادن آن باعث می شود اقدامات قانونی علیه شما انجام شود.

داشتن یک خانه رویای همه است ، اما شرایط همیشه آنطور که ما می خواهیم شکل نمی گیرد. پیدا کردن خانه ای با اجاره مناسب می تواند گاهی اوقات ما را خوشحال کند در حالی که اساسی ترین نیاز ما به سرپناه را برآورده می کند.

مواردی که ما در زمان مستاجر بودن به آن فکر می کنیم و مسئولیت هایی که برای انجام آن آماده ایم ، وقتی مالک می شویم به روش های مختلف ادامه می یابد.. در این مقاله ، ما بر مسئولیت های صاحبخانه تمرکز می کنیم.

“چه کسی هزینه خانه را می پردازد؟” ، “چه کسی هزینه باسازی خانه را پرداخت می کند؟” ، “چه کسی مسئول پرداخت بیمه اجباری و تعهدات مشابه در مورد خانه اجاره ای است؟

حقوق و تعهدات موجر و مستأجر در ترکیه

 مسئولیت ها و حقوق صاحبخانه نسبت به مستاجران

قوانین جمهوری ترکیه به منظور محافظت از هر دو طرف قرارداد ایجاد شده است. از آنجا که مهمترین نکات در قراردادهای اجاره برای حل و فصل اختلاف احتمالی برنامه ریزی شده است ، هم مستاجر و هم موجر تعهدات متقابل دارند. تعهدات صاحبخانه به مستاجران را می توان به شرح زیر ذکر کرد:

 

یکی از مهمترین وظایف صاحبخانه تحویل خانه به مستاجر در تاریخ تحویل مشخص شده در قرارداد اجاره است. صاحبخانه باید اموال غیرمنقول را رها کند تا هنگام واگذاری خانه برای استفاده مستاجر مناسب باشد.

صاحبخانه موظف است بیمه ها ، مالیات ها و سایر پرداختی ها را ، بپردازد مگر اینکه در قرارداد اجاره به نحو دیگری توافق شده باشد. مستاجر پرداخت های اجباری خانه را انجام نمی دهد ، بنابراین حتی اگر پرداخت اجباری از مستاجران درخواست شود ، هیچ تعهدی برای پرداخت برای مستاجران وجود ندارد.

صاحبخانه نمی تواند مستاجر را بیرون کند مگر اینکه در موافقت نامه اجاره دلیل موجهی وجود داشته باشد. در چنین مواردی ، که می تواند باعث درگیری در کشور ترکیه شود ، مستاجران باید حقوق خود را بدانند و صاحبخانه ها باید از مسئولیت های خود آگاه باشند. تلاش برای بیرون کردن مستاجر از خانه در مدت قرارداد ، با شعار “پسرم از آلمان آمده است” قابل اجرا نیست. حقوق و تعهدات موجر و مستأجر در ترکیه

 

طبق توافق بین صاحبخانه و مستاجر ، اگر مستاجر بخواهد خانه را ترک کند و مالک نتواند خانه اش را مجدداً اجاره کند ، می تواند از مستاجر 3 ماه غرامت بخواهد.

 

در صورت عدم پرداخت اجاره بها از حقوق صاحبخانه محافظت می شود. صاحبخانه می تواند اخطار پرداختی را از طرف دفتر اسناد رسمی به مستاجر ارسال کند و اگر مستاجر ظرف 30 روز پس از ارسال اخطار اجاره بها را نپردازد ، صاحبخانه می تواند شکایت تخلیه را مطرح کرده یا مراحل اجرایی را آغاز کند.

حقوق و تعهدات موجر و مستأجر در ترکیه

قانون تعهدات در خصوص  خانه هایی که در حال بازسازی هستند ، تعهداتی را به صاحبان خانه تحمیل می کند. اگر خانه مستاجر تخریب شود و یا نیازی به بازسازی داشته باشد ، صاحبخانه موظف است خانه ی جدیدی برای مستاجر در نظر داشته باشد. در صورتی که صاحبخانه به این تعهد عمل نکند ، علاوه بر هزینه اجاره 1 ساله ، باید مبلغی را به عنوان غرامت هم پرداخت کند.

مبلغی که باید به ازای هر خانه پرداخت شود توسط صاحبخانه هنگام تعمیر و بازسازی مانند عایق کاری و  رنگ نمای بیرونی در آپارتمانی که مستاجر در آن اقامت دارد انجام می شود. در چنین حالتی ، اگر مستاجر اولین پرداخت را انجام دهد ، می تواند رسید پرداخت را نگه داشته و به صاحبخانه ارائه دهد و هزینه های خود را از اجاره کسر کند.

 

مسئولیت دیگر صاحبخانه ها تأمین هزینه های لازم برای مشکلاتی است که در نصب آب یا گرمایش اموال غیرمنقول ایجاد می شود. اگر صاحبخانه خانه خود را به صورت مبله اجاره دهد و وسایل خانه معیوب باشد ، تعهد پرداخت به صاحبخانه تعلق می گیرد.

 

موجر مسئول جبران خسارتی است که خود یا اشخاص ثالث به املاک اجاره ای متحمل شده اند. خسارتی که مستأجر ایجاد نکرده است توسط مستاجر قابل مطالبه نیست.

 

همانطور که می بینید ، صاحبخانه ها مسئولیت های متفاوتی نسبت به مستاجران خود دارند. همانطور که در مقدمه مقاله خود اشاره کردیم ، قوانین نیز تعهدات مختلفی را به عنوان مستاجر به افراد تحمیل می کند. اگرچه مسئولیت های صاحبخانه ها همچنان باقی است ، این برای مستاجران از اهمیت بالایی برخوردار است که از مسئولیت های خود در زمینه روان سازی مراحل اجاره مطلع باشند.

 

تعهدات مستاجر

هنگامی که یک خانه اجاره می شود ، مستأجر مسئولیت های مختلفی دارد. اگر مستاجر این مسئولیت ها را رعایت نکند ، صاحبخانه ممکن است به مستاجر اطلاع دهد یا این روند ممکن است منجر به تخلیه شود.

 

اولین تعهد مستاجر پرداخت اجاره بها در زمان مشخص مطابق با قرارداد اجاره است.

اگر تاریخ خاصی در اجاره نامه وجود نداشته باشد ، اجاره باید در پایان ماه و حداکثر در پایان مدت اجاره پرداخت شود.

مستأجرانی که از خدمات (مانند گرمایش مرکزی) استفاده می کنند باید در هزینه های آپارتمان سهیم باشند.

اگر مستاجر قرار است تغییراتی در ساختار خانه ایجاد کند ، باید از صاحبخانه اجازه کتبی بگیرد. حقوق و تعهدات موجر و مستأجر در ترکیه

 

مستاجر موظف است خانه را همانطور که دریافت کرده است ، در شرایط قرارداد اجاره تحویل دهد. با این حال ، سایش و پارگی ناشی از فرسودگی زمان به عهده مستاجران نیست. به عنوان مثال ، مستاجر نمی تواند کابینتی خراب را که دست نخورده خریداری کرده تحویل دهد. با این حال ، سنگ مرمر ، در و غیره که ظاهر آنها با گذشت زمان کم رنگ می شود یا فرسوده می شود،  مستاجر هیچ مسئولیتی در قبال این اقلام ندارد.

موسسه حقوقی دادآور نسیم مهر با نام های دادینلی و ترکیه ویت آس ، ترکیه با ما نماینده قانونی خدمات مهاجرتی ترکیه در ایران و ترکیه شما را برای رسیدن به هدفتان (حقوق و تعهدات موجر و مستأجر در ترکیه) همراهی می کنند مهاجرت آسان به ترکیه با  turkey-with-us

برای ادامه مشاهده دیگر پلن های مهاجرت به ترکیه روی لینک کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر و مهاجرت قانونی به ترکیه و اقامت ارزان ترکیه هم اکنون درخواست مشاوره رایگان خود را در سایت ثبت کنید.

ویلا در ترکیه

هلدینگ ترکیه ویت آس

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *