خرید خانه در ترکیه
خرید خانه در ترکیه
جریمه های رانندگی در ترکیه و تبدیل گواهینامه ایرانی به ترکی

جریمه های رانندگی در ترکیه و تبدیل گواهینامه ایرانی به ترکی

جریمه های رانندگی در ترکیه و تبدیل گواهینامه ایرانی به ترکی

 

جریمه های رانندگی

اگر قصد مهاجرت یا سفر کردن به ترکیه را دارید به خصوص اگر میخواهید ماشین بخرید یا اجاره کنید بهتر است با قوانین راهنمایی و رانندگی این کشور تا حدودی آشنایی داشته باشید چرا که در غیر این صورت به دلیل عدم اگاهی علاوه بر به خطر انداختن سلات جان خود و دیگران مجبور به هزینه های جرائم رانندگی نسبتا بالایی در مقایسه با ایران می شوید.

جریمه های رانندگی در ترکیه و تبدیل گواهینامه ایرانی به ترکی

با ما همراه باشید تا با برخی از جریمه های رانندگی در ترکیه و مبالغ ان اشنا بشوید.

شاید ذکر خارجیان دارای گواهینامه که مدرکشان را خارج از ترکیه دریافت کردند از بدو ورود به ترکیه به مدت شش ماه می توانند رانندگی کنند در پایان ماه ششم جهت رانندگی مجبور به اخذ گواهینامه ترک یا تبدیل گواهینامه ایرانی خود به گواهینامه ترک هستند که طی مراحلی که در اخر برایتان می گوییم می توانید این کار را انجام دهید.

همانطور که می دانید کشورهای مختلف قوانین رانندگی مخصوص به خودشان را دارند که بر حسب عادات رانندگی مردم ان منطقه تنظیم شده است و می توانیم بگوییم قوانین راهنمایی و رانندگی در ترکیه بی شباهت به قوانین ایران نیست اما شاید به دلیل سخت گیری قوانین لازم باشد کمی بیشتر احتیاط کنید. جریمه های رانندگی در سال 2021 نسبت به سال گذشته 9/11 درصد افزایش یافته است و کمترین جریمه با مبلغ 113 لیر به تعداد سرنشین بیشتر از حد مجاز و بالاترین جریمه با 35699 لیر به نداشتن معاینه فنی معتبر طی سه دوره پیاپی اختصاص داده شده است.

استفاده نکردن از کمربند ایمنی و رعایت نکردن محل های مجاز برای پارک کردن و رعایت نکردن قوانین سوار کردن و پیاده کردن مسافر و استفاده نکردن از کلاه و عینک ایمنی و پرتاب کردن آشغال از خودرو به زمین و رعایت نکردن قوانین ترافیک از طرف افراد پیاده که همگی این ها 144 لیر جریمه دارد.

رانندگی با سرعت غیرمجاز در سطح شهر پنجاه کیلومتر بر ساعت و استفاده از اگزوزهای  صدا دار و پروژکتور و نور غیر عادی و رانندگی کردن در حالت مستی 1339 لیر جریمه دارد. – جریمه های رانندگی در ترکیه و تبدیل گواهینامه ایرانی به ترکی

استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی و رد کردن چراغ های قرمز حتی در شب و نداشتن معاینه فنی 314 لیر جریمه دارد.

عدم رعایت حق تقدم نسبت به عابرین پیاده در محدوده ی مدارس و خطوط عابرپیاده 625 لیر جریمه دارد.

تغییر ناگهانی و لحظه ای لاین رانندگی و ایجاد ترافیک 6700 لیر جریمه دارد .

رانندگی بدون داشتن گواهینامه 2698 لیر جریمه دارد.

پارک کردن در محلی که معلولیل عبور می کنند 288 لیر جریمه دارد.

رانندگی در حالتی که مواد مخدر مصرف شده باشد 6909 لیر جریمه دارد.

رانندگی کردن بعد از گذشت شش ماه از تاریخ مجاز برای خارجی ها 543 لیر جریمه دارد.

فراموش نکنید که برای این جریمه های رانندگی در ترکیه اگر حداکثر تا پانزده روز پس از صدور قبض جریمه اقدام کنید از بیست و پنج درصد تخفیف برخوردار می شوید. برای پرداخت این جرائم باید به یکی از شعبPTT در سطح شهر مراجعه کنید.

 

جریمه های رانندگی در ترکیه و تبدیل گواهینامه ایرانی به ترکی

تبدیل گواهینامه ایرانی به گواهینامه ترکی

شما میتوانید هم داخل ایران گواهینامه خودتان را بین‌المللی کنید هم داخل ترکیه. در یکی از مراکز دارالترجمه رسمی گواهینامه خودرا ترجمه کنید ولی فقط ۶ ماه میتوانید در داخل ترکیه ازان ستفاده کنید و اگه مدت اقامت شما بیشتر از ۶ ماه باشد باید گواهینامه خودرا تبدیل به گواهینامه‌کشور ترکیه کنید. برای این  کار ابتدا باید از سایت www.mikhak.mfa.gov.ir   درخواست ترجمه و استعلام گواهینامه تان را بدهید و بعد با همراه داشتن کد رهگیری که سایت به شما داده است باید به کنسولگری و یا سفارت ایران در ترکیه مراجعه کنید و پس از پرداخت مبلغ ۱۳ یورو به حساب کنسولگری حدود ۷ الی ۱۰ روز بعد ترجمه و استعلام گواهینامه شما به آدرسی که داده اید پست می شود.

حالا باید این ترجمه  رو به  kaymakamlık  یا همان فرمانداری محل زندگی تان در هر شهری که هستید برسانید و ان  را اصطلاحا آپوستیل کنید. بعد از ان باید به یکی از بیمارستانها و یا مراکز درمانی مراجعه و از انجا گواهی سلامت برای رانندگی یا همان  sağlık raporu رو دریافت کرده و همینطور به یک دارالترجمه رسمی باید بروید و آخرین مدرک تحصیلی خودتان را ترجمه کنید، در آخرین مرحله می‌بایست از سایت اداره نفوس به آدرس www.Randevu.nvi.gov.tr  راندوو بگیرید و در روز مشخص شده با همراه داشتن اصل پاسپورت، اصل گواهینامه ایرانی و اصل کارت اقامت به همراه فتوکپی رنگی از ان ها، اصل و کپی برگه استعلام و ترجمه گواهینامه که از کنسولگری یا سفارت گرفتید ، اصل گواهی سلامت ، ترجمه آخرین مدرک تحصیلی و یک قطعه عکس به اداره نفوس محلی که خودتان از ان راندوو گرفتید مراجعه کنید و ان ها را به متصدی مربوطه تحویل بدهید که  بعد از کنترل و در صورت نداشتن نقص و همینطور پرداخت مبلغ ۹۸۸ لیر که هم میتوانید از طریق اپ زراعت بانک و هم از طریق     PTT پرداخت کنید گواهینامه شما را صادر میکند که از تاریخ صدور ۱۰ سال اعتبار دارد و بعد از حداکثر یک هفته به آدرس شما پست می شود، کل این مراحلی که برایتان توضیح دادیم از اول تا آخر تقریبا دو هفته زمان میبرد.

با کارشناسان ترکیه ویت آس تماس بگیرید( ثبت مشاوره رایگان) خرید خانه در ترکیه – خرید ماشین در ترکیه – اقامت و مهاجرت در ترکیه سریع و ارزان پرداخت هزینه ها در کشور مقصد جهت اعتماد شما از ابتدای راه همراهتنان هستیم

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *