خرید خانه در ترکیه
خرید خانه در ترکیه
اقامتگاه توریستی در ترکیه

اقامتگاه توریستی در ترکیه

اقامتگاه توریستی در ترکیه

 

اقامتگاه توریستی در ترکیه – به طور کلی صرفاً حضور در ترکیه مشکلی ایجاد نمی کند ، مگر در فصل تابستان در اقامتگاه های شلوغ ساحلی و شهرهای بزرگتر مانند استانبول. در بسیاری از مکان ها خدمات رزرو اینترنتی وجود دارد ، بنابراین اگر می خواهید مطمئن باشید می توانید یک اتاق از قبل رزرو کنید. با وجود اقتصاد پررونق ترکیه ، قیمت ها با توجه به استانداردهای اروپای غربی تعیین شده است ، اگرچه استانبول کمی گران تر می باشد. در اکثر قامتگاه های بزرگ ساحلی ، شهرهای بزرگ و مناطق داخلی با مکانهای گردشگری خوب مانند کاپادوکیا ، طیف وسیعی از اقامتگاهها ، مهمانسراها  تا هتلهای پنج ستاره در دسترس است. با این حال ، در شهرهای نسبتاً توریستی داخلی ، اغلب انتخاب کمی بین لوپیت یا لوکس چند ستاره وجود دارد.

اتاقها عموماً از نظر استانداردهای اروپایی متراژ کوچکی دارند و دارای نور کم و امکانات کافی هستند. در واحدهای جدیدتر ، اتاقهای سه نفره وپنجنفره تقریباً نصف قیمت یک اتاق دو نفره است ، زیراهترین انتخاب برای مسافرانی ست که جلسات تجاری دارند. اتاقهایی که دارای حمام اختصاصی هستند به طور کلی 25 درصد بیشتر هزینه دارند.

برای جلوگیری از سر و صدا ، اتاقی را دور از معابر اصلی و/یا مسجد مجاور انتخاب کنید. شما با درخواست یک اتاق دیگر مجرم محسوب نمی شوید و هرگز در مورد قیمت یک اتاق بدون دیدن اتاق توافقی نکنید. اگرچه نفوذ در ترکیه یک هنجار نیست ، اما امنیت باید حداقل به عنوان یک نشانه در نظر گرفته شود.

اقامتگاه توریستی در ترکیه

آب گرم (sıcak su) حتی در هتل های ستاره دار همیشه قابل اعتماد نیست ، زیرا سیستم های انرژی خورشیدی که در همه اقامتگاه های ساحلی وجود داردخیلی مطمئن نیستند. حتما وجود پشتیبان برقی را چک کنید. و حتی درست نصب شدن شیر اب گرم و سرد را هم چک کنید! وان حمام و سینک ظرفشویی به ندرت دوشاخه دارند ، بنابراین یک دوشاخه از خانه بیاورید. به ویژه در ساحل جنوبی و جنوب غربی ، تهویه مطبوع (a/c) در اکثر اقامتگاه ها ، حتی مسافر خانه ها وجود دارد ، اگرچه برخی از آنها هزینه اضافی دریافت می کنند زیرا قیمت برق بسیار بالا است. تخت های دو نفره برای زوجین طرفدار بیشتری دار. اتفاقاً ، در برخی از مناطق روستایی ، مدیریت هتل ممکن است اجازه ندهد که یک زن و شوهر دگرجنس گرا در یک اتاق مشترک باشند مگر اینکه شواهد مستندی مبنی بر ازدواج آنها وجود داشته باشداین یک مسئله قانونی می باشد ، بنابراین بحث دراین مورد فایده ای ندارد.

 

تورهای مسافرتی می توانند در مکان هایی که در مسیر هستند (برای مثال کاپادوکیا ، سلچوک و ایغیردیر) آزاردهنده باشد و مسافران از مسیر طولانی مدت در اتوبوس خسته شوند. اگر تصمیم گرفتید محل اقامت ارائه شده توسط یک نفر را بررسی کنید ، قبل از پذیرش مطمئن شوید که استاندارد است. در غیر این صورت انتخاب های بیشتری در دسترس خواهد بود.

 

دکمه های آسانسور می توانند منبع گیجی بالقوه باشند. “Ç” مخفف “call” است ، “K” روشن به این معنی است که اسانسور در حالت طبقه ی شماست. “M” روشن به معنای “در حال استفاده” است. “Z” مخفف طبقه همکف است. و “A” به معنی طبقه اول است.

 

هتل ها:

 

هتل های ترکیه در مقیاس یک تا پنج ستاره توسط وزارت گردشگری درجه بندی می شوند. همچنین سطح پایین تری از هتل های بدون ستاره وجود دارد که توسط شهرداری ها رتبه بندی می شوند. در هتل های چهار و پنج ستاره انتظار می رود از 110 الی 180 یورو در تا 200 الی 500 یورو برای اتاق های لاکچری و با امکانات بالا هزینه داشته باشند قیمت هتل های سه ستاره و بالاتر همیشه بسیار بیشتر است ، اما اگر هتل ضعیف باشد ممکن است بتوانید در مورد هزینه مذاکره کنید.

 

بوتیک هتل ها در همه جا در حال ظهور هستند ، به ویژه در عمارت های قدیمی مرمت شده در مکانهایی مانند آماسیا ، کاپادوکیا ، غازیانتاب ، استانبول ، ماردین ، ​​سافرانبولو و اورفا. با این حال ، این اصطلاح برای بازاریابی هر نوع اقامتی که به سبک مینیمالیستی یا مدرنیستی انجام شده است بیش از حد استفاده می شود و بر این اساس قیمت ها بسیار متفاوت است.

 

هتلهای بدون رتبه مجوز از شهرداری ها تقریباً می توانند به اندازه معمولی ترین اتاق ها خوب باشند و اکثر آنها دارای حمام ، تلویزیون و تلفن اختصاصی (35 تا 45 یورو) هستند. اگرچه اتا های اان تری در پایین شهر ها با قیمت 20 الی 30 یورو هم می توان پیدا کردکه عموما دارای سرویس بهداشتی مشترک با سایر اتاق ها می باشد. اکثر مسافران زن انفرادی در هتلهای بدون ستاره و حتی در بسیاری از هتل های یک و دو ستاره احساس ناراحتی می کنند.

مسافرخانه در ترکیه

 

مسافرخانه ها و آپارتمان ها:

 

غالباً دلپذیرترین مکان ها برای اقامت ، پنسیون است ، مهمانسراهای کوچکی که در مناطق توریستی رایج است. اینها معمولاً دارای امکانات اختصاصی هستند و بسیاری از آنها دارای باغ یا تراس های معمولی هستند که صبحانه (معمولاً ، اما نه همیشه) سرو می شود. اتاقها معمولاً اسپارت ، اما تمیز هستند ، در حالت هتل یک ستاره مبله شده اند و همیشه دو تخت دارند. آب گرم همیشه در دسترس است ، هرچند با سیستم های خورشیدی همیشه آنطور که می خواهید نیست. بسیاری از آنها دارای تهویه مطبوع هستند.

 

به ویژه در مورد مستمری های خانوادگی ، ممکن است متوجه شوید که صاحبخانه با هتل های مشابه در شهرهای دیگر ارتباط دارد. اغلب او به شما پیشنهاد می کند که از قبل تماس بگیرید تا برای شما اقامت و انتقال را ترتیب دهد. این شبکه غیررسمی یک راه خوب برای جلوگیری از دردسر برای پیدا کردن یک جای راحت است.

اقامتگاه توریستی در ترکیه

 

خوابگاه ها ، اقامتگاه ها و خانه های درختی:

 

در حالی که تعداد انگشت شماری از خوابگاه های وابسته به خارج از کشور وجود دارد ، این فاصله را بوسیله خوابگاه های مسافران گردشگر پر کرده اند ، که بیشتر در استانبول ، چاناککاله ، سلچوک ، کیوسجیز و فتحیه یافت می شود. غالباً سالن های اقامتی دهه 1970 که دارای اتاق های چند تخته ، لباس شویی و اینترنت ، آشپزخانه شخصی ، تورها و بارهای پر جنب و جوش هستند ، می توانند ارزش منصفانه ای داشته باشند. هزینه ها در خوابگاه بزرگ بین 10 تا 18 یورو متغیر است.

 

در سالهای اخیر ، تعداد زیادی از اقامتگاههای کوهنوردان در دامنه کوههای Kaçkar ، به ویژه در دامنه جنوبی ، و در امتداد راه لیسیا ظاهر شده است. اینها به طور کلی بین خوابیدن روی تشک های چوبی روی تراس چوبی یا اتاقهای دو تا چهارنفره محصور بدون امکانات اختصاصی می باشند. عجیب است که ممکن است اغلب امکانات آشپزی نیز وجود نداشته باشد. هزینه ها به طور کلی با خوابگاه های گردشگری  قابل مقایسه است ، اگرچه برخی از آنها بسیار گران تر هستند.

 

معمولا”خانه های درختی” ، خانه های مرتفع ، عمدتا در ساحل جنوب غربی بین آنتالیا و فتحیه یافت می شود. برخی اتاق خواب دارند در حالی که تعداد فزاینده ای برای دو نفر طراحی شده است و دارای در ، پنجره ، برق ، تهویه مطبوع و به ندرت امکانات اختصاصی است.

اقامتگاه توریستی در ترکیه

 

اردوگاه ها:

 

در مناطقی که مسافران مستقل اغلب از آنها دیدن می کنند ، پنسیون ها و خوابگاه های دارای باغ اغلب امکان کمپ زدن را فراهم می کنند. هزینه ها از چند یورو تا 7 یورو به ازای هر نفر در یک مکان مناسب را فراهم می کنن ؛ همچنین ممکن است هزینه ای برای پارک کردن وسیله نقلیه از شما دریافت کنند. جذاب ترین اردوگاهها آنهایی هستند که توسط وزارت جنگلداری اداره می شوند و از آوریل تا اکتبر باز هستند.برای پیدا کردن این مکان ها به دنبال علائم چوبی قهوه ای با حروف زرد باشید. چند مورد از آنها در نخلستان های سایه دار در مکان های استراتژیک (عمدتا ساحلی) در سراسر غرب کشور قرار گرفته اند و اگر وسیله نقلیه شخصی ندارید ، یک ماشین ون یا ماشین و کاروان ، انتخاب ایده آلی هستند.

 

کمپ زدن غیرقانونی نیست ، اما به ندرت کسی این کار را انجام می دهد ، مگر در کوهنوردی ، و از آنجا که می توانید از پلیس و یا حتی روستائیان سوال کنید ، معمولا این مکان ها انتخاب کسانی نیست که حریم خصوصی را دوست دارند.

با کارشناسان ترکیه ویت آس تماس بگیرید(ثبت مشاوره رایگان) خرید خانه در ترکیه – خرید ویلا در ترکیه – اقامت و مهاجرت در ترکیه سریع و ارزان پرداخت هزینه ها در کشور مقصد جهت اعتماد شما از ابتدای راه همراهتنان هستیم

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *