خرید خانه در ترکیه
خرید خانه در ترکیه
آکسارای

معرفی منطقه ی آکسارای

معرفی منطقه ی آکسارای

در این مقاله با ترکیه ویداس سایت نیازمندی خرید و فروش خانه و ملک در ترکیه و استانبول همرا باشید تا منطقه اکیارای رو معرفی کنیم – اکسارای یه شهر تو قسمت مرکزی اناتولی کنار دریاچه توز که منبع اصلی نمک دوران اناتولی بود هست و تقریبا قرن پونزده میلادی  بعد از حمله به اونجا یه سری ها تبعید میشن به قسطنطنیه و این محله که میشه اکسارای.

خیلی شنیدین چون ایرانی ها معمولا زیادن اونجا و شاید بعضی ها فکر کنین جای خیلی بدی باشه ولی سالهای قبل اینجور بوده ولی به مرور بهتر شده و کلی کاسب و فروشگاه تو این منطقه هستن اما جای بدم داره ، چند جور برای شما طبقه بندی میکنم، فکر کنید از تکسیم به اکسارای میایید میرسید به پل، روبرو ادامه بدید تا ساحل کنار مترو ینی کاپی و پشتش و کوچه های کناریش  که لوازم یدکی و.. دارن همه جز اکسارای ولی روبرو مترو به طرف کومکاپی جز خود اکسارای نیست  اون قسمت یکم محله ش قدیمی تر خونه ها قدیمی تر چند تا هتلم هست سعی کنید اونجاها کمتر بگیرید ولی تو لاللی و اینور اکسارای بازم اوکی تر هستش ، از همون پل به طرف چپ برین که میرسین لاللی و کوچه های سمت چپ پرده فروش های کلی هستن و بازم جلوتر برین کلی هتل و.. نردیک مترو وزنیجیلر و از اون پشت حتی مسجد سلیمانیه هم میرسین و کوچه های دست راست میرسین به عمده فروش لباس و لباس بچه و زیر و…. از همون پل اکسارای دست راست برین اولش یه بازار زیر زمینی که کت شلوار و لباس مجلسی و.. هستش و ادامه بدین میرسین به خیابون وطن و مترو اکسارای و جلوترش پاساژ هیستوریا، البته اون خیابونی که تراموا میره میرسه به یوسف پاشا و…، شما به تراموا، اتوبوس و دو  ایستگاه مترو.. نزدیکین اینجا…

آکسارای

آکسارای استانی در نزدیکی کاپادوکیه، در منطقه آناتولی مرکزی است. این استان علاوه بر محیط فوق العاده، چیزهای زیادی برای نشان دادن دارد. بناهای تاریخی مهمی از زمان سلجوقیان، عمدتاً مربوط به قرن چهاردهم، مانند مسجد اولو و مناره قزل (اگری) وجود دارد. آجرکاری مناره قزیل استادانه است. کاروانسرای سلطانهان که توسط سلطان سلجوقی علاالدین کیکوباد اول ساخته شده است به خوبی حفظ شده است و کاروانسرای آگزیکاراهان دومین بنای مهم و معروف دوره سلجوقی است که هر دو در جاده ابریشم ساخته شده اند.

چتربازی در اطراف کوه حسن آکسارای بسیار نزدیک به پربازدیدترین مناطق کاپادوکیه است که همه آنها برای نشان دادن زیبایی های طبیعی آمیخته با عرفان تاریخ به نمایش گذاشته شده اند. ویران شهیر (نورا) که به دلیل موقعیت استراتژیک خود مرکز نظامی بیزانسیان و رومیان بوده است، بقایای تاریخی از دوران آنها را در خود جای داده است.

Ihlara یک دره شگفت انگیز به طول 14 کیلومتر (9 مایل) است که توسط رودخانه ملندیز تشکیل شده است. در این دره چندین نمازخانه صخره‌ای بیزانسی وجود دارد که توسط مسیحیان اولیه مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند، مشابه نمازخانه‌های دره گورمه که در دیواره‌های دره بریده شده و با نقاشی‌های دیواری تزئین شده‌اند. از میان این کلیساها کلیسای آگاکالتی (دانیل)، کلیسای یلانلی (آخرالزمان)، کلیسای Sümbüllü (هیسینث)، کلیسای Purenliseki و کلیسای سنت ژرژ جالب ترین آنها هستند.

در دره گوزلیورت، خانه‌هایی از دوران پیش از تاریخ وجود دارد که به شکل شهری زیرزمینی هستند. علاوه بر این، کلیساها و ساختمان هایی در صخره حک شده است. دره مناستیر و کلیسای سیویسلی که یکی از جالب‌ترین کلیساهای این منطقه است، از دیگر مکان‌های جذاب هستند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *