خرید خانه در ترکیه

معرفی بازار مصری در استانبول

بلاگ

۲۱ فروردین ۱۴۰۱ 4507 بازدید
خرید خانه در ترکیه
بازار مصری

معرفی بازار مصری در استانبول

معرفی بازار مصری در استانبول

یکی از معروف ترین بازار های استانبول که توریست و گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است می توان به بازار مصری ها اشاره نمود که نماینگر  فرهنگ و آداب و رسوم کشور تر‌کیه می باشد و به بازار ادویه هم شناخته می شود و هنگامی که با تور به شهر استدنبول سفر می کنید قطعا یکی از هدف های گردشگری همین بازار مصری ها می باشد و در منطقه امینونو ، محله ی فاتیح قرار دارد و  به علت نزدیکی به پل گالاتا و مساجد معروف از جمله سلطان احمد در یکی از پر رفت و آمد ترین منطقه های استانبول قرار دارد و به همین سبب همیشه شلوغی این بازار را مشاهده خواهید کرد و این بازار در زمان گذشته مخصوص عطاران بوده است و اکنون هم عطاری های قدیمی و ادویه فروشان در حال فعالیت هستند.

به این مهم باید اشاره نمود که طراحی این بازار زیبا توسط معمار مشهوری به نام مصطفی آقا بوده است و ۸۵ مغازه را در خود جای داده است و به علتی که اسم بازار که misir  می باشد در زبان ترکی به معنی ذرت می باشد که در بعضی مواقع اسم بازار را بازار ذرت خطاب می کنند.

و از این رو با دارا بودن بهترین قهوه های ترک و کافی شاپ ها میتوان به عنوان مکانی برای تفریح و خرید سوغات بازدید نمود.

ساعات کاری : همه روزه از ساعات ۸ الی ۱۹

استانبول که در نقطه ای استراتژیک بین شرق و غرب، مدیترانه و دریای سیاه واقع شده است، به یکی از پر جنب و جوش ترین مراکز تجاری در دوره بیزانس و عثمانی تبدیل شد.  استانبول، شهری بندری که از یک سو تا بالکان و اروپا و از سوی دیگر به شمال مدیترانه و شبه جزیره عربستان کشیده شده بود، در مسیر تجارت ترانزیتی قرار داشت.  محصولات تجاری مانند پارچه های ابریشمی، ادویه جات ترشی جات، سنگ های قیمتی، منسوجات و فرش های شرق و عربستان در استانبول جمع آوری می شوند تا به اروپا منتقل شوند.

 

علاوه بر این، محصولات مختلفی از دولت شهرهای ایتالیا و اروپا به استانبول آورده شد.  غلات، سبزیجات-میوه ها، حبوبات، گوشت، محصولات حیوانی، روغن، ماهی، قهوه، نمک، ادویه جات ترشی جات و مواد سوختی مانند چوب و زغال سنگ در بنادر بندر استانبول که در امتداد شاخ طلایی از اونکاپانی امروزی تا سرایبورنو امتداد دارد، تخلیه شد.  کالاهای این بنادر که غذای کل امپراتوری عثمانی را تأمین می کرد به بازارها، بازارهای سرپوشیده و مسافرخانه های واقع در اطراف بنادر منتقل می شد.

 

در این شهر که به لطف بنادر طبیعی خود با بسیاری از کشورها تجارت دریایی انجام می دهد، مکان های تجاری که امکان فروش محصولاتی که با کشتی می آیند را در مناطق خاصی نه چندان دور از دریا جمع آوری کرده اند.  مکان مراکز تجاری استانبول نسبت به دوره بیزانس تغییر چندانی نکرده است.

بازار مصری

 

به لطف برخی منابع بیزانسی مشخص است که مرکز بازار در آن زمان از نزدیکی ایاصوفیه شروع شده و به بیازیت و شهزادباشی و از آنجا به آکسارای کوسکا و به دنبال دیوانیولو و چمبرلیتاش فعلی امتداد داشته است.

 

در واقع این منابع می گویند که بخشی از بازار شامل مکانی است که بازار بزرگ کنونی در آن قرار دارد و بخشی از سیرکچی.  در منابع عثمانی می بینیم که ترکان شبکه تجارت خود را از مرکز بازار بزرگ تا سیرکچی، امینونو و تاه تاکله گسترش دادند و در این زمینه پیشرفت کردند.

 

بافت شهری عثمانی به بخش‌های بناهای مذهبی، ساختمان‌های تجاری و ساختمان‌های مسکونی تقسیم می‌شد.  در مرکز، اطراف طرح شهر که در آن فعالیت های مذهبی و اقتصادی جمع شده بود، اقامتگاه هایی به عنوان سازه های تقویتی وجود داشت.

 

نظام منطقه‌بندی که در آن فعالیت‌های مذهبی و اقتصادی که مرکز زندگی اجتماعی را تشکیل می‌دهند، می‌توانستند به ترتیبی که عثمانی‌ها در حوزه عمومی مطرح می‌کردند، با هم انجام دهند، به پیدایش سازه‌های کلیه منجر شد.  بناهای مذهبی مانند مساجد و مدارس، ساختارهای اجتماعی مانند زاویه و بیمارستان و سازه‌های تجاری مانند بازار مصر ایجاد شدند

سازه های پیچیده که به قدرت اقتصادی در مقیاس بزرگ نیاز داشتند، بیشتر توسط افراد با نفوذی مانند سلاطین، سلاطین و وزیران بزرگ ساخته می شدند.

جهت دریافت اقامت ترکیه و بازدید از این بازار و اشنای با دیگر امکانات و مهاجرت و اخذ ویزای ترکیه با کارشناسان ترکیه ویداس در تماس باشید

لینک مشاوره رایگان

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *