خرید خانه در ترکیه
خرید خانه در ترکیه
خرید خانه در ترکیه با وام بانکی

خرید خانه در ترکیه با وام بانکی

خرید خانه در ترکیه با وام بانکی

خرید خانه در ترکیه با وام بانکی

چگونه می توان برای خرید ملک خود در ترکیه وام دریافت کرد؟

بازار املاک و مستغلات ترکیه مدتهاست یک بازار نقدی است ، جایی که می توانید در مورد قیمت ملکی که می خواهید خریداری کنید مذاکره کنید. هنوز هم در شهرهای کوچک و روستاهای ساحلی که به سختی یک بانک بزرگ شعبه پیدا می کنید ، چنین است. بیایید بررسی کنیم که اگر پول نقد انتخاب شما نیست ، از چه فرصتی برخوردار هستید.

خوب ، شما تصمیم به خرید ملکی در ترکیه گرفته اید اما نمی خواهید پول نقدی را پرداخت کنید. شما تصمیم گرفته اید وام بگیرید – یا برای این که بتوانید ملکی بزرگتر بخرید ، یا برای بودجه ریزی آسان تر ، یا حتی اگر ملکی را برای سرمایه گذاری خریداری کرده اید حتی شاید برای بازده مالیاتی.

خرید خانه در ترکیه قسطی

درک اصول رهن ترکیه

اول از همه ، بیایید ببینیم بانک ها به شما چه وام می دهند. بیشتر وام دهندگان آماده اند تا 70٪ از ارزش وام را دریافت کنند – تعداد بسیار کمی از آنها وام بیشتری می دهند و برخی وام ها را به 65٪ محدود می کنند. آنها همچنین ، عمدتا ، دارای حداقل وام در حدود مارک 75000 دلار هستند (این مبلغ حدود 67،500 یورو است ، اما شما باید به قیمت های دلار در ترکیه عادت کنید) ، اگرچه برخی آماده اند که وام کمتری بدهند. (این بدان معناست که شما در حال مشاهده ملکی به ارزش حدود 99000 یورو هستید).

اما عامل دیگری نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. وام دهندگان اصرار خواهند داشت که ارزیابی خود را از املاک انجام دهند – کاملا درست ، زیرا این امنیت آنها برای وام است. اغلب اوقات ، ارزیابی بانک 10-15٪ کمتر از قیمت بازار است ، بنابراین در واقع ، شما نیز باید به آن فکر کنید. این بدان معناست که شما نه تنها برای 30٪ سپرده نقدی ، بلکه همچنین کسری در ارزیابی را باید بپردازید – شما به 40-45٪ از قیمت خرید نقدی نیاز دارید.

یکی دیگر از شرایط وام های رهنی ترکیه ، تست استطاعت است. پرداخت وام شما نباید بیش از 45٪ از درآمد ماهانه شما باشد. درآمد اجاره به طور کلی هنگام محاسبه مقرون به صرفه در نظر گرفته نمی شود ، و درآمد احتمالی اجاره در ملک خریداری شده هرگز در محاسبه لحاظ نمی شود.

نرخ بهره در مقایسه با منطقه یورو یا ایالات متحده بسیار بالا است. در حال حاضر ، نرخ بهره ترکیه حدود 13 درصد است. (ممکن است نرخ بهره وام را تا 9/0 درصد پایین بیاورید – اما این یک نرخ سود ماهانه است ، نه سالانه!) چند کارگزار وام مسکن همچنین می توانند از بانک های خارج از ترکیه معاملات را انجام دهند که با نرخ پایین تری ارائه می شوند ، اما هنوز هم احتمالاً 6-7٪ در مقابل ، مثلاً بین 2 تا 4٪ در انگلیس پرداخت خواهید کرد.

تقریباً تمام وام های در دسترس خارجی ها نرخ ثابت است ، متغیر نیست و آنها وام های بازپرداختی هستند – بدون وام فقط با بهره. شرایط وام نیز نسبتاً کوتاه است و 10-15 سال ترجیح داده می شود – وام های رهنی 25 ساله را که می توانید در فرانسه تهیه کنید ، دریافت نخواهید کرد.

خرید خانه در ترکیه با وام بانکی

 

بانک خود را انتخاب کنید

بیشتر وام ها به خارجی ها نیز به ارز خارجی ارائه می شود ، اگرچه چند وام دهنده مانند HSBC وام های لیر ترکیه را ارائه می دهند.

می توانید مستقیماً به یکی از بانکهای ترکیه بروید که وام های رهنی را به خارجی ها ارائه می دهد ، مانند Akbank ، Denizbank یا Garanti BBVA. اما هر بانک ترجیحات خاص خود را دارد و مدیر می تواند یک دردسر واقعی باشد – به عنوان مثال ، بانک ها ممکن است به ترجمه محضری فیش حقوقی یا حساب های شرکت شما نیاز داشته باشند. شاید بهتر باشد از یک کارگزار وام مسکن استفاده کنید ، وی می تواند بهترین معامله را برای شما فراهم کند و به شما اطمینان دهد که همه مدارک مناسب است. (به هر حال ، شما باید شماره مالیات ترکیه خود را قبل از درخواست دریافت کنید. برای افتتاح حساب بانکی نیز به آن نیاز خواهید داشت ، بنابراین احتمالاً یکی از اولین بقیه ادمین هایی است که باید آدرس دهی کنید.)

یک خبر خوب این است که برای گرفتن وام خود نیازی به حضور شخصی ندارید. یک نماینده قانونی با وکالت نامه محضری می تواند وکالت شما را بر عهده بگیرد.

بهتر است تا زمانی که ملک مورد نظر خود را پیدا نکردید منتظر بمانید ، اما در عوض ، در مراحل اولیه جستجو در ملک ، پیش تأیید را دریافت کنید. پس از ارزیابی بودجه و نوع دارایی مورد نظر خود ، می توانید در مورد امور مالی صحبت کنید. به محض اطمینان از تعهد اصولی ، وضعیت بسیار بهتری خواهید داشت. شما درگیر کارهای اداری نخواهید بود و می توانید به سرعت حرکت کنید تا چانه زنی کنید و یا کلیدهای خانه رویایی خود را بدست آورید.

گزینه های دیگر در صورت موجود نبودن رهن

با این حال ، وام مسکن تنها گزینه تأمین مالی شما در ترکیه نیست. از آنجا که به طور سنتی ترکیه یک بازار املاک و مستغلات نقدی بود ، با گزینه های محدود مالی – و از آنجا که خارجی ها تا سال 2007 نمی توانستند به بودجه دسترسی پیدا کنند – بسیاری از توسعه دهندگان برنامه های پرداخت ساختار یافته را ارائه می دهند. آنها کاملاً به اندازه وام های مسکن طولانی نیستند ، اما به شما امکان می دهد بیش از 5 سال قیمت خرید را پرداخت کنید ، پرداخت های خود را گسترش دهید تا تأثیر یکباره بر روی حساب بانکی خود را کاهش دهد یا به شما فرصت می دهد سبد سرمایه گذاری خود را تغییر دهید. برخلاف رهن ، توسعه دهندگان سود دریافت نمی کنند.

خرید خانه در ترکیه با وام

اگر در یک منطقه بزرگ تفریحی یا یکی از شهرهای بزرگ خرید می کنید ، هر دو گزینه پیشنهادی را پیدا خواهید کرد. از طرف دیگر ، اگر می خواهید خانه ای قدیمی در خانه خریداری کنید ، احتمالاً قادر به یافتن بودجه نخواهید بود – اما باز هم ، قیمت ها آنقدر پایین است که احتمالاً نیازی به آن نخواهید داشت!

موسسه حقوقی دادآور نسیم مهر با نام های دادینلی و ترکیه ویت آس ، ترکیه با ما نماینده قانونی خدمات مهاجرتی ترکیه در ایران و ترکیه شما را برای رسیدن به هدفتان (خرید خانه در ترکیه با وام بانکی) همراهی می کنند مهاجرت آسان به ترکیه با  turkey-with-us

برای ادامه مشاهده دیگر پلن های مهاجرت به ترکیه روی لینک کلیک کنید.

 

برای آشنایی بیشتر و مهاجرت قانونی به ترکیه و اقامت ارزان ترکیه هم اکنون درخواست مشاوره رایگان خود را در سایت ثبت کنید.

هلدینگ ترکیه ویت آس

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *