خرید خانه در ترکیه
خرید خانه در ترکیه
انشعابات در کشور ترکیه

نحوه ی به نام زدن انشعابات در کشور ترکیه

در این مقاله قصد داریم تا با نحوه ی به نام زدن انشعابات در کشور ترکیه اشنا شویم تا در زمان خرید و فروش خانه در این زمینه اشنایی کامل را داشته باشید. پس با ترکیه ویداس همراه باشید.

 

اداره آب


در ترکیه کنتور آب توسط شهرداری های محل تامین شده و هر شخصی که مصرف کنندهء این انشعاب هست، حتی اگر مستاجر باشد، باید انشعاب را به نام خود کند. برای حق استفاده از این انشعاب و حق استفاده از آن حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ لیر باید پرداخت و حدود سه روز زمان خواهد برد تا وصل شود.برای بنام زدن انشعاب هزینه ای نیاز به پرداخت نمی باشد

مدارک مورد نیاز برای بنام کردن انشعاب آب به شرح ذیل است:

1.  داسک یا بیمه آتش سوزی ملک
2.  کپی از تاپو یا همان سند
3.  داشتن کیملیک یا اقامت
4.  داشتن نومرا ورگسی
5.  اصل و کپی گذر نامه به همراه ترجه رسمی و نوتر شده
6.  شماره تماس شخصی

به صورت تقریبی یک خانواده چهار نفری معمولا حدود ۵۰ لیر هزینه مصرف آب دارند. همانطور که می دانید آب لوله کشی در ترکیه خوراکی نبوده و شما برای مصارف غیر از خوردن می توانید از این ها استفاده بکنید و آب خوراکی خود را باید از مارکت ها تهیه کنید.

انشعابات در کشور ترکیه

اداره برق و اداره گاز


در ترکیه ادارات برق و گاز توسط شرکتهای خصوصی مختلف تامین می شوند. شما برای تقاضای انشعاب برق  و گاز اول باید شرکت مورد نظر خود را انتخاب کنید و بعد هزینه های مربوط به ادامهء فرایند قرار داد که حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ لیر متغیر می باشد را پرداخت کنید.

برای بنام زدن برق ۲۸۰ لیر  و برای بنام زدن انشعاب گاز دپوزیت ۴۸۰ لیری دپوزیت می گیرند و حتی می توانید به صورت اقساط پرداخت کنید که امانت بوده و بعداز قطع شدن انشعاب این پول به شما برگردانده می شود. به نام زدن این انشعابات حدود دو تا سه روز زمان می برد.
مدارک مورد نیاز برای انشعابات برق و گاز همانند مدارک به نام زدن انشعاب آب می باشد.

برای کسب اطلاع بیشتر در مورد انشعابات و خرید خانه در ترکیه با ما مشورت کنید موسسه ترکیه ویداس با کارشناسان حقوقی مجرب و شعبه فعال در ترکیه

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *