خرید خانه در ترکیه

عایدات املاک در ترکیه

خانه و ملک , بلاگ

۸ بهمن ۱۴۰۰ 4824 بازدید
خرید خانه در ترکیه
عایدات املاک در ترکیه

عایدات املاک در ترکیه

عایدات چیست ؟

عایدات املاک در ترکیه – عایدات یکی از هزینه هایی هست که در مجتمع مسکونی، اداری، تجاری جهت ارائه خدمات ویژه به ساکنین دریافت می گردد.

این مبلغ که معمولا ماهانه دریافت می شود در طول همان ماه خرج نگهداری وسایل مشاعی (آسانسور، استخر، سونا، جکوزی، سالن ماساژ، باشگاه یا سالن ورزشی، راه پله، نرده ها، روشنایی مشاعات) و همچنین نگهداری فضای سبز (جدول بندی، گل کاری، آبیاری، کود دهی و …) و پرداخت هزینه های نظافت (آب، برق، مواد شوینده، وسایل نظافتی) مشاعات، پرداخت هزینه های نگهبانی و وسایل ایجاد امنیت (دوربین و گاها سنسور های خاص) و غیره می شود.

عایدات املاک بسته به امکانات پروژه کاملا متفاوت است، در صورت وجود امکانات همچون، زمین بازی کودک، زمین بازی بزرگ سال، استخر، سونا، جکوزی، باشگاه ورزشی، سیستم امنیتی، نگهبانی این مبلغ قطعا افزایش می یابد.

به طور میانگین عایدات ساختمان های معمولی یا اصطلاحا با نرمال آپارتمان از ماهی 50 لیر شروع می شود و بسته به امکانات رو به افزایش می گذارد تا جاییکه در برخی از سیته و یا مجتمع ها لوکس ممکن است تا مرز 3000 لیر قابل افزایش باشد.

مسئول امور مجتمع را اصطلاحا (یونیتیجی) می گویند که ایشان هر ماه پس از حصول اطمینان از دریافت عایدات آن ماه معمولا انشعابات آب گرم شستشو، آب گرم حرارتی، آب سرد، برق (الکتریک) و گاز را برقرار نگه می دارد که بدترین فرض هم عدم حصول مطالبات عایدات توسط ایشان هست که منجر به قطع شدن تمامی این انشعبات خواهد شد، ایشان همچنین تنظیم ارتباط و فعالیت های که برای مجتمع انجام می دهد، کنترل همه ی این امور و نظارت بر آن بر عهده ی ایشان می باشد و با کم و زیاد شدن خدمات برای مجتمع، قطعا عایدات تغییر می یابد

عایدات املاک در ترکیه

عایدات چه زمانی پرداخت می شود ؟

معمولا این مبلغ اول هر ماه یا بعضا سه ماهه را پیش دریافت میکنند و بعضا سلیقه ای در این امور رفتار می شود و یک سال به یک سال از قبل دریافت می شود و فرقی ندارد که فرد در مجتمع ملک موصوف را خریده یا اجاره کرده است، تحت هر شرایط ماهانه موظف است عایدات مجتمع را به طور دقیق و سر وقت بپردازد.

بعد از اجاره و یا خرید ملک جدا از این که شما در خانه مستقل هستید یا خیر، عایدات را موظف هستید بدون وقفه و مرتب پرداخت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر عایدات املاک در ترکیه با مشاوران املاک ترکیه ویداس در تماس باشید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *