خرید خانه در ترکیه
خرید خانه در ترکیه
اقامت با ملک دست دوم در ترکیه

آیا با خرید ملک دست دوم می توان اقامت ترکیه را دریافت کرد؟

آیا با خرید ملک دست دوم می توان اقامت ترکیه را دریافت کرد؟

 

خرید ملک یکی از راه‌های بسیار آسان برای گرفتن اقامت و شهروندی ترکیه است.

در بسیاری از کشورها نمی توان به راحتی اقامت گرفت، اما خرید ملک و سرمایه گذاری از این طریق در ترکیه بسیار راحت و سریع است. زیرا دولت ترکیه این روند را برای رفاه شهروندان ترکیه و مهاجران آسوده کرده است.

برای مشاوره و پیشنهاد خرید بهترین ملک با ترکیه ویداس همراه باشید .

در دهه ی اخیر خرید ملک توسط ایرانیان در ترکیه افزایش چشگیری داشته است.

موقعیت جغرافیایی ترکیه، نزدیکی ترکیه از لحاظ جفرافیایی و فرهنگی و زبانی و طبیعت زیبای این کشور در کلیه ادوار تاریخ، ایرانیان را ترغیب به سرمایه گذاری در ترکیه کرده است.

قیمت مناسب ملک در ترکیه نسبت به ایران و سایر کشورها، خرید خانه برای گرفتن اقامت و سرمایه گذاری و همچنین تفریح و سرگرمی،

هدف بسیاری از افراد می باشد.

سوالی که بسیاری از متقاضیان می پرسند که :

آیا با خرید خانه دست دوم می توان اقامت گرفت؟

در جواب باید به شما به طور خلاصه بگوییم که گرفتن اقامت به نوساز بودن یا دست دوم بودن ملک نیست، گرفتن اقامت دارای شرایطی است که در مقالات پیشین به تفصیل بیان کرده‌ایم.

در اینجا بطور خلاصه به چگونگی گرفتن اقامت با خرید ملک دست دوم بپردازیم.

اگر شما به دنبال خرید ملک با قیمت مناسب هستید ، ملک دست دوم در ترکیه نسبت به نوساز دارای قیمت مناسب تری است و روشی منطقی برای سرمایه گذاری در ترکیه است،

بسیاری از این املاک نوساز و دارای امکانات کاملی هستند .

با خرید آپارتمان دست دوم می توان برای خود و خانواده خود یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال اقامت دائم و پاسپورت کشور ترکیه را دریافت کرد.

بنابراین نوع ملک خریداری شده محدودیتی برای دریافت اقامت ایجاد نمی کند .

ملک دست دوم به ملکی گفته می شود که بیش از یک بار به فروش رفته و شما اولین خریدار ملک نیستید. و این موضوع به معنای قدیمی بودن ملک نیست چرا که بسیاری از خانه های دست دوم دارای امکانات کامل و جدیدی هستند که حتی ممکن است قبلا استفاده نشده باشند. در انتخاب ملک دست دوم یکی از مسائل فنی نیز که موثر در مسایل مالی و مالیاتی هست بهتر هست که رعایت شود و آنهم رعایت سن بنا هست و در نظر گرفتن اینکه از زمان بنام شدن فروشنده چند سال گذشته است .. و مسایلی فنی بسیاری از این دست که از حوصله این فضا خارج و تا حتی مطرح کردن آن باعث سردرگمی بیش از پیش متقاضی خواهد شد.

به عنوان مثال در بسیاری از پروژه های ساختمانی قبل از ساخت کامل یک ملک، واحد های آن را پیش فروش می کنند، که در این شرایط، خریداران قیمت کمتری می پردازند، و بعد از تکمیل، ملک را به قیمت بیشتری می فروشند، به این نوع ملک ها که سند آن از سازنده به نام مالکی دیگر تغییر کرده و شما آن را می خرید ملک دست دوم می گویند.

_یکی از مزایای ملک دست دوم قیمت پایین آنها نسبت به ملک نوساز است.همین امر موجب شده تا متقاضیان زیادی به دنبال خرید ملک دست دوم باشند.

_سرمایه مورد نیاز برای خرید ملک دست دوم هم به عوامل و شرایط مختلفی بستگی دارد از جمله:

شهر ، منطقه ، محله

متراژ خانه یا آپارتمان

سال ساخت

امکانات بنا

دسترسی های ملک

امکانات محله و منطقه

و اما نکاتی که باید هنگام خرید ملک دست دوم به آنها توجه داشته باشید؛

با وجود مزایای بسیاری از  ملک های دست دوم باید توجه داشت که معایبی نیز در این نوع ملک ها ممکن وجود داشته باشد .

ایمنی خانه ای که قصد خرید آن را دارید در اولویت قرار دهید.

برای انجام کلیه امور مربوط به خرید ملک باید با یک نماینده رسمی مناسب و آشنا به قوانین خرید ملک مثل وکیل رسمی مهاجرت به ترکیه ، همکاری کنید تا سرمایه شما به ثمر بنشیند . پیشنهاد ما ترکیه ویداس

این کارشناس، ملک را ارزش گذاری و در گزارش ثبت می کند ، و شما می توانید با مالک در مورد قیمت ملک به توافق برسید.

برای بستن قراداد خرید ملک دست دوم در استانبول باید 10% از مقدار ارزش ملک را به فروشنده به عنوان ودیعه بپردازید.

در این مرحله باید شماره مالیاتی دریافت کنید که به پاسپورت معتبر هم نیاز دارید.

شما برای انتقال پول به حساب فروشنده باید حساب بانکی در ترکیه افتتاح کنید که وکیل رسمی مهاجرت در این مرحله نیز به شما کمک خواهد کرد.

بعد از این مراحل باید سند حقوقی ملک را امضاء کنید ، بعد از انتقال سند، می توانید برای دریافت اقامت موقت به اداره مهاجرت مراجعه کنید .

اقامت با ملک دست دوم در ترکیه

_خرید خانه

_خرید خانه، آپارتمان یا ویلا در ترکیه نسبت به سایر کشورها و ایران مقرون به صرفه تر می باشد ، شما می توانید با بودجه ای که در نظر دارید ، خانه ای مناسب با متراژ بیشتر و در محله ای مناسب تر در استانبول نسبت به تهران بخرید.

در خرید ملک دست دوم به نکات زیر توجه کنید؛

. اسناد ملک مورد نظر باید کاملا صحیح و قانونی باشد.

. دارای لوکیشن خوب و خوش فروش باشد.

. دارای منطقه و محله مناسبی باشد.

. جزء مناطق ممنوعه ترکیه نباشد.

. انتقال پول بطور قانونی صورت گیرد.

و توصیه بسیار مهم وکیل رسمی مهاجرت ترکیه به خریدار خارجی این است که کلیه مراحل خرید هر نوع ملک باید به طور قانونی و با دقت کامل انجام گیرد و وکیل مهاجرتی ترکیه می تواند به شما در زمینه استعلام ملک ، انتقال پول و سند و مراحل اخذ اقامت و پاسپورت به شما خدمات ارائه دهد.

_ شما می توانید ملک دست دوم را از یک فرد غیر ترک هم خریداری کنید اتفاقا این خرید منجر به اخذ اقامت سرمایه گذاری یا اصطلاحاً تاشیماز خواهد شد، ولی چیزی که قطعا محقق نمی شود اینست که خرید از غیر ترک منجر به اخذ پاسپورت نخواهد شد.

بنابراین توجه داشته باشید اگر قصد دریافت اقامت دارید خیلی مهم نیست که ملک را از یک فرد حقیقی یا حقوقی ترکیه ای خریداری کنید، اما متقاضیان پاسپورت ترکیه می بایست که آن ملکی که از ترک خریداری کردند حداقل سه سال در مالکیت خود در غالب تعهدات دولتی نگه دارد .

_ شرایط تحصیلی فرزندان خریدار ملک دست دوم در ترکیه اینگونه است که فرزندان زیر 18 سال می توانند به صورت رایگان در مدارس دولتی ترکیه به تحصیل بپردازند.

اما چنانچه بخواهد فرزندانش در مدرسه ایرانی تحصیل کند باید شهریه پرداخت کند.

مدرسه ایرانی تنها در شهر آنکارا و استانبول وجود دارد.

بنابراین شما با خرید ملک دست دوم در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه می توانید اقامت و پاسپورت ترکیه را دریافت کنید. کافی است مراحل خرید ملک را به طور قانونی و رسمی انجام دهید ، در غیر این صورت موجب اخذ اقامت نخواهد شد بلکه تنها یک روش سرمایه گذاری خواهد بود.

برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران فارسی زبان مجموعه with us تماس بگیرید.

 

ترکیه با داشتن موقعیت جغرافیایی بین آسیا و اروپا، دسترسی به بازارهای بزرگ جهانی و دارای منابع طبیعی غنی است. بنابراین، سرمایه گذاری در این کشور می‌تواند مزایای قابل توجهی داشته باشد.

سرمایه گذاری در استانبول

برخی از مزایای سرمایه گذاری در ترکیه عبارتند از:

 

۱. بازار بزرگ:

با جمعیت بالغ بر ۸۳ میلیون نفر، ترکیه به عنوان یک بازار بزرگ برای محصولات و خدمات مختلف شناخته می‌شود. این بازار برای شرکت‌های خارجی یک فرصت عالی برای توسعه تجارت و رشد درآمد است.

 

۲. سیستم حمایت از سرمایه گذاری:

ترکیه به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی است و در این راستا، سیستم حمایتی را برای جذب سرمایه گذاران خارجی ایجاد کرده است. برای مثال، شرکت‌های خارجی می‌توانند از تسهیلات مالی، تخفیفات مالیاتی و امتیازات مربوط به صادرات بهره ببرند.

 

۳. قیمت مناسب نیروی کار:

ترکیه دارای جمعیتی جوان و متعلم است که در بخش‌های مختلف از جمله فناوری، IT و ساخت و ساز فعالیت می‌کنند. بنابراین، شرکت‌ها می‌توانند از نیروی کار با کیفیت و هزینه مناسب بهره ببرند.

 

۴. زیرساخت‌های قوی:

ترکیه در بسیاری از زمینه‌های اقتصادی دارای زیرساخت‌های قوی است، از جمله حمل و نقل، ارتباطات، انرژی و تولید صنعتی. این زیرساخت‌ها باعث شده تا ترکیه به عنوان یک مقصد مهاجرتی با زیرساخت اقتصاد قوی شناخته شود

۵. دسترسی به بازارهای جهانی:

ترکیه دارای قراردادهای تجاری با بیش از ۱۲۰ کشور است و بنابراین شرکت‌هایی که در ترکیه سرمایه‌گذاری می‌کنند، دسترسی به بازارهای جهانی را خواهند داشت.

 

۶. پایین‌ترین میزان مالیات:

ترکیه از پایین‌ترین میزان مالیات در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا برخوردار است. این موضوع باعث شده تا ترکیه به عنوان یکی از جذاب‌ترین مقاصد سرمایه‌گذاری در منطقه محسوب شود.

 

۷. تسهیلات بانکی:

بانک‌های ترکیه، تسهیلات بسیاری را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم می‌کنند. این تسهیلات شامل تسهیلات بانکی، تسهیلات تجاری و تسهیلات اعتباری است.

 

۸. استقرار آسان:

فرآیند استقرار و راه‌اندازی شرکت در ترکیه به طور کلی آسان است و به سرعت انجام می‌شود. همچنین، ایجاد یک شرکت جدید در ترکیه نیاز به تنها یک سهامدار می‌باشد.

 

۹. تنوع اقتصادی:

اقتصاد ترکیه شامل بخش‌های مختلفی از جمله صنایع تولیدی، خدمات، کشاورزی و معدنی است. بنابراین، سرمایه‌گذاران در بسیاری از زمینه‌ها می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند.

 

سرمایه‌گذاری در ترکیه

از طرفی، همانند هر بازار دیگری، ترکیه هم با چالش‌هایی همراه است. به طور کلی، سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری در ترکیه نیز با چالش‌هایی همراه است که بهتر است در نظر گرفته شود. به‌عنوان مثال:

 

سیاسی:

برخی از سیاست‌های دولت ترکیه و تحریم‌های اقتصادی توسط برخی از کشورها باعث شده است که برخی از سرمایه‌گذاران نگرانی‌هایی در مورد پایداری سیاسی کشور داشته باشند.

 

اقتصادی:

مشکلات اقتصادی، افزایش نرخ تورم و دیون دولتی در ترکیه می‌تواند برای بعضی سرمایه‌گذاران نگرانی‌هایی ایجاد کند.

 

قوانین و مقررات:

برخی از قوانین و مقررات تجاری در ترکیه برای بعضی سرمایه‌گذاران قابل فهم نیستند و ممکن است به آن‌ها ضرر برساند.

 

مسائل مرتبط با کارکنان:

به دلیل قوانین کاری سختگیرانه در ترکیه، استخدام و نگهداری کارکنان گاهی اوقات ممکن است چالش برانگیز باشد و در بعضی موارد سرمایه‌گذاران ممکن است با مشکلاتی مانند اخراج کارکنان در دسته بندی خاص مواجه شوند.

 

زبان:

در ترکیه، زبان رسمی ترکی است و برخی از سرمایه‌گذاران ممکن است با مشکلات زبانی مواجه شوند

منبع : OpenAi

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *